Alapvetően a padlófűtés a legkritikusabb, legkörülményesebb aljzatok közé tartozik, ezért nem árt, ha egy kicsit jobban megismered az eljárás hátterét. Hiszen olyan jó télen a finom meleg padló, a kivitelezéshez való felkészülésnek pedig pont itt az ideje. Íme, a legeslegfontosabb szabály!
Legtöbb esetben azt tudja a kivitelező is, hogy padlófűtés esetén, bármilyen aljzatkiegyenlítés vagy burkolás előtt szükséges az aljzatot kifűteni. Ez nagyon sok esetben nem történik meg, mert nincs rá lehetőség.
Pedig amellett, hogy a felfűtés által kiszáradt aljzatot kapunk, még a betonban lévő esetleges feszültségek is kijönnek, mielőtt bármi is rákerülne. A probléma az, hogy sok esetben akkor érkezik oda a szakember erre a munkára, amikor még esély sincs a fűtés beindítására. Így rizikóvállalással vágnak bele a munkába.
Az előrelátó szakemberek, akik úgy gondolják, hogy a fűtés hatására úgyis fog feszültség keletkezni, már előre beépítik a feszültségmentesítőt, például a MAPETEX SYSTEM elemeit. Mostanában ez az elterjedt szemlélet. Ha hajszálrepedéses az aljzat, a MAPETEX kiválóan orvosolja a problémát, viszont ha már 1-2 mm széles hézag nyílás van a beton felületén, akkor el kell gondolkodni a betonvarrás alkalmazásán.
A legfontosabb szabály, hogy padlófűtéses aljzatok esetében mindenképp meg kell várni a kiszáradást, hiszen ebben az esetben nem lehet úgy párát zárni, mint egy nem fűtött aljzat esetében.
Címszavakban, hogy mire kell figyelni a padlófűtéses aljzat burkolásánál:
– a nedvességtartalom megállapítása: 1 négyzetméteres fóliát le kell ragasztani, és utána 1 naposan megnézni, mennyi pára jelenik meg a fólián
– repedezett-e az aljzat
– megfelelően fogadóképes-e az aljzat
– meg kell nézni, hogy van-e felhajlási hajlama az aljzatnak
Ha mindezeket rendben lévőnek találta a szakember, akkor kezdődhet meg a burkolás, hiszen csak így garantálható, hogy tartós és hibamentes lesz a burkolat a padlófűtés fölött.
Ha további kérdéseid vannak a Mapei megoldásaival kapcsolatban, keresd bátran szaktanácsadóinkat a honlapunkon.